Oosterhoutse ondernemer in de schijnwerpers met opvallende slogan
De Oosterhoutse ondernemer Bart Timmer, directeur-eigenaar van Blooming Oosterhout, viel op met zijn marketingcampagne. Zijn slogan “OK Bloomer, dit is het appartement waar je wél dood gevonden wil worden” werd genomineerd voor de titel Slechtste Slogan van het Jaar 2025. Hoewel de titel niet naar Oosterhout ging, zorgde de lokale nominatie voor veel gesprekstof, precies zoals Bart Timmer had bedoeld.
Bewuste keuze voor een vernieuwende uitstraling
In een interview lichtte Timmer toe wat er achter de slogan ligt. Blooming Oosterhout richt zich op senioren uit de babyboomgeneratie, ook wel ‘bloemers’ genoemd. Timmer sprak zijn doel uit om het stoffige imago van seniorenwoningen te doorbreken: “Bij ‘leuke appartementen voor senioren’ denken mensen al snel aan verpleeghuizen. Dat wilden we veranderen.”
Campagne bevestigd door nominatie
De slogan, ontwikkeld met marketingbureau Superrebel, zoekt bewust de provocatie op. “Hij klinkt misschien heftig, maar er zit context achter,” aldus Timmer. “Je woont hier zó prettig, dat je je thuis voelt, tot het einde.” De nominatie als ‘slechtste slogan’ beschouwt Timmer als een bevestiging van de effectiviteit van de campagne: “Als ze over je praten, maakt het niet uit wat ze zeggen.”
Winnaar van de verkiezing en Top 10
De titel Slechtste Slogan van het Jaar 2025 ging naar Boerderijwinkel Akkerhof uit Vaals met: “Beter dan snuiven… onze pitloze druiven! Verslavend lekker.” De slogan kreeg 1.839 stemmen en versloeg andere genomineerden nipt. Blooming Oosterhout eindigde niet als winnaar, maar de nominatie past bij hun gewenste imago: “Anders, een beetje eigenwijs en met een knipoog.”
Populaire nominaties voor slechtste slogan
De top 10 van slechtste slogans bevat onder andere:
1. “Met de juiste sproeier wordt alles nat!”
2. “Soms zit het mee, soms zit het tegel.”
3. “OK BLOOMER, dit is het appartement waar je WEL dood gevonden wil worden.”
4. “Tekstzuster: De thermometer in je content.”
5. “Heb jij geen IT waar je mee bezig bent!?”
6. “Pick your DIKS & huur een bestelbus.”
7. “För het bäste binnenklimøt.”
8. “Naar de bakker voor kadetten en naar Dirk voor paletten!”
9. “Gifts on a Whole Mother Level.”

