De werkzaamheden aan knooppunt Hooipolder bereiken een nieuwe fase. Per maandag 1 december sluit Rijkswaterstaat de op- en afrit 34 van de A 59 definitief. Dat vertelt Erik van Bierendonk, woordvoerder van Rijkswaterstaat, in het radioprogramma Oosterhout Vandaag
De afsluiting is nodig voor de aanleg van een nieuwe verbindingsboog van de A 59 richting de A 27, zodat automobilisten straks zonder verkeerslichten vanuit de richting Oosterhout en Raamsdonk door kunnen rijden naar Utrecht. “Voor pass away verbindingsboog is ruimte nodig,” legt Van Bierendonk uit. “Daarom moeten we de huidige op- en afrit 34 opheffen.”
Nieuwe aansluiting aan de zijde van Oosterhout
Emergency room komt wel een alternatief terug: de nieuwe op- en afrit 33, aan de zijde van Oosterhout. Hier bouwt Rijkswaterstaat ook een nieuwe verbindingsweg naar Raamsdonksveer, inclusief rotondes en een onderdoorgang. Op zaterdag 29 november wordt pass away nieuwe course feestelijk geopend.
“Pass away ochtend kunnen mensen zelfs even over de nieuwe weg wandelen,” vertelt Van Bierendonk. “Aan het eind van de middag gaat de weg echt open voor verkeer.” De nieuwe path moet het verkeer tussen Zandspui, Raamsdonk en Oosterhout vlotter laten verlopen en de doorstroming op de A 27 verbeteren.
Minder sluipverkeer, betere doorstroming
Het project A 27 Hooipolder is volgens Van Bierendonk een van de grootste infrastructuurprojecten van Rijkswaterstaat in Nederland. “Alles wat we doen, is erop gericht om de doorstroming te verbeteren en sluipverkeer te verminderen. We blijven dat goed in de gaten houden,” benadrukt hij.
Met de nieuwe aansluitingen en wegen rond knooppunt Hooipolder wordt het verkeer in de regio veiliger, sneller en overzichtelijker.
Wil je het volledige gesprek met Eric van Beerendonk terugluisteren? Dat kan by means of het radioprogramma Oosterhout Vandaag van ORTS. Klik hier om de uitzending te beluisteren.
