Samenwerking tussen CZ en de Luisterlijn
CZ heeft een meerjarige samenwerking opgezet met de Luisterlijn om de kwaliteit van luisteren in de samenleving te verbeteren. De officiële ondertekening vond plaats op 17 december. Deze samenwerking benadrukt dat zorg niet alleen draait om medische hulp, maar ook om aandacht en nabijheid. De Luisterlijn is 24/7 bereikbaar voor mensen die zich eenzaam, bezorgd of verdrietig voelen.
Vergroten van de kwaliteit van luisteren
Met deze samenwerking willen CZ en de Luisterlijn de kwaliteit van luisteren in Nederland vergroten en de zichtbaarheid van de Luisterlijn verhogen. Onlangs heeft CZ de campagne ‘zorgen voor elkaar’ gelanceerd, die het instinct om voor elkaar te zorgen onderstreept. Een goed gesprek kan een groot verschil maken in het verlichten van zorgen en het voorkomen van grotere problemen.
Impact van de Luisterlijn
De Luisterlijn heeft een duidelijke missie: niemand staat er alleen voor. Vrijwilligers staan dag en nacht klaar voor inwoners die behoefte hebben aan een gesprek. Bijna 1500 vrijwilligers worden opgeleid en voeren jaarlijks meer dan 300.000 gesprekken. De unieke combinatie van anonieme ondersteuning op afstand en echte aandacht maakt de Luisterlijn laagdrempelig en effectief voor iedereen die een luisterend oor nodig heeft.

