Van woensdag 24 tot en met zondag 28 juni vindt in Breda de vijfde editie van het Zero Waste Festival plaats. Ondanks de verwachte tropische temperaturen gaat het festival door. De organisatie heeft extra maatregelen genomen om deelnemers, vrijwilligers en workshopgevers een veilige en prettige ervaring te bieden.
Grotere belangstelling voor het festival
De belangstelling voor het festival is groter dan ooit. Veel workshops en activiteiten zijn inmiddels volgeboekt, maar voor enkele onderdelen zijn nog plaatsen beschikbaar. De organisatie heeft extra capaciteit gecreëerd om de deelnemers tegemoet te komen.
Extra aandacht voor hitte
Vanwege de verwachte hoge temperaturen houdt de organisatie rekening met het comfort en de veiligheid van de bezoekers. Op verschillende locaties worden verkoelingsmaatregelen getroffen en is drinkwater beschikbaar. Ook worden schaduwrijke plekken gecreëerd waar mogelijk. Bezoekers worden aangespoord om zelf voldoende water mee te nemen en goed voor zichzelf te zorgen.
Thema van de lustrumeditie: ‘Geef het door’
Dit jaar viert het Zero Waste Festival zijn vijfde editie met het thema ‘Geef het door’. Dit thema moedigt aan tot het delen van spullen, kennis en inspiratie, om zo bij te dragen aan een circulaire en afvalvrije samenleving. Bezoekers kunnen deelnemen aan diverse workshops, rondleidingen, ruilactiviteiten, wildplukwandelingen en lezingen, met bijdragen van zowel nieuwe als vertrouwde partners uit Breda.
Laatste kans om je aan te melden
Hoewel veel activiteiten al vol zitten, zijn er nog enkele workshops en activiteiten waarvoor aanmelding mogelijk is. Het volledige programma is online beschikbaar.

